DISCURS Viața trebuie să fie un proces de educație continuă

DISCURS Viața trebuie să fie un proces de educație continuă

DISCURS Viața trebuie să fie un proces de educație continuă

Mulțumesc Domnule președinte. Din numele grupului pe care-l reprezint țin s-o felicit pe Carmen Quintanilla pentru prezentarea unui raport bun, pasionat și relevant. În zilele noastre educația este foarte importantă. Obiectivul ei nu este doar instruirea intelectuală dar și formarea caracterului. O persoană educată va avea șanse mai mari de a-și găsi un loc de muncă și va fi mai echipată pentru a-și asigura un viitor mai luminos. Viitorul oricărui stat este strâns legat de calitatea educației oferită cetățenilor. Prin urmare, educația joacă rolul crucial în promovarea, dezvoltarea și menținerea unui stat democratic.

Unul dintre pilonii principali ai unei societăți democratice îl constituie libertatea oferită oamenilor. Datorită acestui fapt, statul trebuie să asigure exercitarea acestui drept în domeniul educațional prin respectarea convingerilor religioase și filosofice ale familiilor. Sunt bucuros de faptul că raportul în cauză recunoaște aspectele importante legate de dreptul la libertatea de alegere în educație: libertatea de a alege o școală, cât și libertatea de a crea și administra școli și instituții educaționale private.

Dreptul la libertatea de a alege, de asemenea, contribuie la îmbunătățirea sistemului educațional prin încurajarea competiției dinte școli. Școlile publice vor fi mai eficiente și de succes în folosirea resurselor alocate și în obținerea unor rezultate mai bune, deoarece pentru a face față competiției va trebui îmbunătățită calitatea serviciilor. Dreptul la alegerea școlii va oferi o piața competițională, activitate de antreprenoriat și inovație în domeniu. Aceasta va încuraja toate instituțiile educaționale să tindă spre mai bine. Dacă dorim să ridicăm standardele educaționale și să schimbăm caracterul educației, atunci trebuie să permitem această competiție. Lipsa alegerii poate duce la lipsa inovației în dezvoltarea conceptelor pedagogice și incapacitatea adaptării diferitor metodologii de predare/învățare la nevoile studenților. Libera alegere va permite studenților să meargă la școala mai atractivă atât pentru ei, cât și pentru părinți. Oamenii vor putea alege școala care oferă educația ajustată nevoilor elevilor.

Sistemul educațional trebuie să facă parte din sistemul economiei de piață. Totuși , așa cum s-a menționat și în raport: "O parte din sistemele educaționale din unele state membre continuă să opereze în baza unui model centralizat, unde statul deține monopolul asupra educației eliminând familia care este forța decizională în procesul educațional”. Trebuie să întoarcem înapoi în mâinile părinților și a familiilor libertatea de a alege, pentru că ea le aparține lor. Numai o alegere reală poate ajuta ambele sisteme, cel public și cel privat, să fie eficiente și responsabile în raport cu consumatorii săi.

În concluzie aș sori sa-l citez pe Gustave Flaubert care a zis : "Viața trebuie să fie un proces de educație continuă, omul trebuie să învețe toate lucrurile de la a vorbi până la a muri..."

Marți, 04 Octombrie, 2012
APCE, Strasbourg

Close