Perioadele campaniilor electorale sunt cunoscute pentru publicitatea excesivă din partea multor concurenți electorali. Deși comunicarea cu publicul prin intermediul publicității poate contribui la creșterea nivelului de educație politică a cetățenilor, publicitatea excesivă poate crea o impresie eronată despre un concurent electoral, iar importanța participării în discuții directe cu cetățenii și dezbateri televizate poate fi diminuată considerabil. Nu o singură dată, s-au atestat candidați care au investit sume importante în publicitate electorală, și totuși au refuzat să participe la toate dezbaterile publice, cu toate că dezbaterile publice oferă o posibilitate mult mai reală de a aprecia cunoștințele și abilitățile candidatului.
Este important de subliniat, că în campania pentru alegerile parlamentare din 2014, pentru publicitatea stradală și poligrafică au fost cheltuite peste 13,5 milioane lei. În contextul în care, începând cu anul 2016, partidele politice vor obține finanțare de la bugetul de stat (circa 40 milioane lei în 2016), este imperativ să ne asigurăm că banii obținuți din impozitele cetățenilor să fie utilizați în scopul creșterii educației politice a populației, și nu pentru crearea unei imagini politice artificiale prin intermediul publicității stradale. Nu în ultimul rând, publicitatea excesivă, în special, panourile publicitare, standurile și alte mega instalații oferă un aspect inestetic localităților din țară și periclitează securitatea circulației rutiere.
Întreg textul Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Codului Electoral îl puteţi vedea AICI