Domnului Alexandru Jizdan,
Ministru al Afacerilor Interne
Onorate Dle Ministru,
Recent au fost instalate semafoare noi și/sau au fost schimbate cele vechi pe trei străzi centrale din municipiu Chișinău (bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, str. V. Alecsandri și bd. Negruzzi). În urma acestor schimbări, am observat că semafoarele noi au fost instalate doar până la intersecție fără să fie dublate și după aceasta, așa cum a fost până la reabilitarea acestor străzi. Consider că această schimbare creează mai multe dificultăți pentru șoferi. Dificultățile apar în special când trebuie să virezi la stânga (de ex.: de pe bd. Ștefan cel Mare și Sfânt pe str. Pușkin.). Având în vedere că la această intersecție nu este prevăzută săgeata verde, șoferul este nevoit să cedeze la traficul care vine din față și doar apoi să facă la stânga. Pentru a face această manevră, deseori șoferul trebuie să intre în intersecție, dar odată ajuns în intersecție acesta nu mai are de unde să știe care este culoarea semaforului. Astfel de situații se întâmplă la toate intersecțiile mari, inclusiv la intersecția bd. Ștefan cel Mare și Sfânt cu str. Eminescu, unde semaforul este plasat după stâlpul de iluminare stradală.
În contextul informației expuse mai sus, solicit respectuos să-mi răspundeți la următoarele întrebări:
1. Au fost coordonate aceste schimbări cu Inspectoratul Național de Patrulare?
2. Dacă au fost coordonate, care a fost cauza sau necesitatea acestor schimbări, în special că la marea majoritate a intersecțiilor din Chișinău semafoarele erau amplasate pe ambele părți ale carosabilului?
3. Care este utilitatea semaforului instalat deasupra carosabilului, în contextul în care intersecțiile (de ex. pe bd. Ștefan cel Mare și Sfânt) sunt destul de mici, încât toți șoferii staționați la linia de oprire STOP oricum nu-l pot vedea și se pot ghida doar de semaforul din dreapta instalat pe marginea carosabilului?
Deputat în Parlamentul RM,
Valeriu GHILEȚCHI